Verrek, mijn klant wil iets anders dan ik dacht

Klaas Dijkstra werkt al meer dan 25 jaar voor profit en non profit organisaties. Dijkstra van Zest Marketing vraagt altijd aan organisaties in een eerste kennismakingsgesprek: “weet u wat uw klanten van u willen en hoe ze tegen u aankijken?” De antwoorden zijn natuurlijk divers, maar er is ook één overeenkomst: ze zitten er vrij vaak naast! Dat blijkt als Zest de unieke ‘Wat Wilt U’-methode inzet voor bedrijven.

Klaas Dijkstra is medebedenker van deze methode en kan als spreker met bevlogenheid en humor dit nieuwe marktgerichte denken voor het voetlicht brengen. Als strateeg en marketeer is hij gepokt en gemazeld en tijdens lezingen en workshops overtuigt hij de toehoorders graag dat u moet ‘denken vanuit klant en niet vóór de klant’.

Volgens Klaas Dijkstra kan dat alleen als er aan de klant gevraagd wordt wat hij wil. Zeer gepassioneerd legt hij uit hoe met de uitkomsten van het ‘Wat Wilt U’-onderzoek producten en diensten beter afgestemd kunnen worden op de markt. Het onderzoeksresultaat kan zelfs leiden tot het aanbieden van nieuwe producten en diensten. Met nog meer groeimogelijkheden tot gevolg.

Klaas Dijkstra verloochent zijn Friese achtergrond niet. Hij is no-nonsense en naast vernieuwend denker vooral ook een doener. Zijn lezingen en workshops worden op maat gemaakt en zijn voorzien van praktijkcases en voorbeelden. In zijn presentatie komt niet alleen helder naar voren dat bedrijven meer kansen kunnen krijgen door meer kennis over hun klanten, maar dat zij soms ook hun interne organisatie marktgerichter en dus succesvoller kunnen maken.

Als directeur van het succesvolle Zest Marketing adviseert Klaas Dijkstra hoe de communicatie met klanten succesvol geoptimaliseerd kan worden. Daarom houdt hij zich bezig met marketing op niveau van de totale organisatie en de executie ervan. En strekt zijn actieradius zich uit van marketingstrategie tot aan eventuele implementatie van dienstverleningsprocessen. Waar mogelijk, speelt de inzet van digitale communicatiemiddelen daarbij een grote rol. Op basis van deze totaalinsteek hebben campagnes veelal tot hoge responscijfers geleid.

Contactgegevens

Zest Marketing werkt vanuit twee vestigingen:

Midden-Nederland        Noord-Nederland
Herensingel  19             Schoolstraat 19
1382 VM  WEESP          9251 EA  BURGUM

Postadres:
Postbus 218
1380 AE  WEESP

Telefoon 0294 - 490070
Mobiel 06-25097032
E-mail: klaas@zest.nl 

Website: www.zest.nl>

LinkedIn: bekijk het volledige profiel

Beknopt CV

1998 - heden  Directeur Zest Marketing 

1996 – 1998 TBWA/Company Groep

  - Partner en medeoprichter Data Company (call center)
- Eindverantwoordelijke database marketing activiteiten

- Partner en medeoprichter van e-Company (Internet Company)

1994 – 1996 Architects in Marketing Informatics B.V. (AMI)

  Partner, commercieel manager en database marketing architect

1990 – 1993 UPC Direct Marketing Services B.V.

  - Account manager key accounts
- Account executive

Gewerkt voor ... Klaas Dijkstra is de afgelopen jaren onder andere actief geweest voor de volgende organisaties: Leeuwarden 2018, Jagersvereniging, Cordaid, Stichting Vluchteling Nederland, ABN AMRO, Delta Lloyd,Transport en Logistiek Nederland, Hiswa, Telfort, Koninklijke Horeca Nederland, STEK, Koninklijk Verbond Grafische Ondernemers, Gall & Gall, American Express, DA Drogisten, LTO, Erkende Verhuizers, Fosag, Recron, Mitex, KBB, Stichting Disposables Benelux, FNV Bondgenoten, CNV, Partij van de Arbeid, GroenLinks, VPRO, TROS, etc.

 Bestuurslid van ... - Stichting Macro Micro
- Armoedefonds

 Commissielid van ...  Examencommissie IF Academy

 Overige - Spreker en moderator op congressen in binnen- en buitenland
- Adviseur van besturen en directies van non profit organisaties

 

Wat betekent Zest?

Zest betekent pit, spirit, elan, jeu, enthousiasme, iets extra's, krachtdadig, passie en voortvarend. 'With zeal and zest' bekent 'met hart en ziel'. Zest for life betekent levenslust, levensvreugde. Dat is de manier waarop wij voor onze opdrachtgevers werken.

Maar Zest is ook de smaakmaker in de keuken. Een zesteur bijvoorbeeld is een klein keukengereedschap, waarmee fijne draadjes van de schil van citrusvruchten kunnen worden geschaafd, die als smaakmaker aan de gerechten worden toegevoegd. 

Zest betekent in dit verband 'smaakmaker'.